Memorabilia / Curiosa

De 155 in miniatuur. modellen, speelgoed, slotcars, posters, vlaggen, kalenders, buttons en andere dingen die met de 155 te maken hebben.

Memorabilia / Curiosa

Berichtdoor Rudolph » di 18 mei, 2010 11:15

Afbeelding English version

Afbeelding Pagina aan de website toegevoegd over de Alfa Romeo 155 "In movies". Dit naar aanleiding van onderstaande correspondentie in een ander topic.

Als je een film of tv-serie in het overzicht mist, kun je dat hier aangeven. Wat mij betreft spam je dit topic ook vol met dat, wat je van de film of tv-serie vond.

Overigens zijn andere curiosa ook welkom.

Rudolph schreef:Filmtips Siciliƫ: 'Salvatore Giuliano' en 'Il Postino'. Liggen te wachten voor een volgende wekelijkse Italiaanse-filmavond: 'Kaos' en 'La siciliana ribelle'. Andere titels zijn welkom.

Tommaso schreef:Qua filmtips kan ik je nog Borsalino aanraden. Over de officier van justitie die destijds werd opgeblazen.
Vooral interessant om de Alfa's die meerijden.
Ook Commissario Montalbano is interessant. Was kortgeleden op de digitale zender misdaadnet. Ook op dvd te krijgen inmiddels. Speelt zich af in het oosten van Sicilie aan de zuidkust.

Rudolph schreef:Bedankt voor de filmtips. Borsalino was een film of tv-serie? Kan hem nl. nergens vinden. Heb zelf in mijn collectie 'Giovanni Falcone'. En, Commissario Montalbano is deze?

Tommaso schreef:Falcone heb ik ook. Borsalino heb ik ooit gezien op tv dacht ik.
Montalbano is inderdaad die zoals aangegeven.

Rudolph schreef:@Tom en overige liefhebbers van puur Italiaanse speelfilms: 'La siciliana ribelle' mag ik graag aanraden. Prachtig verfilmd verhaal over een 'afvallige' tiener uit een maffia familie. Eerst kijken, daarna het echte verhaal lezen. Aangrijpend. O ja, er komt een zilveren 155 T.Spark 2.0 in voor. Niet geheel origineel: hij heeft een zwaailicht.
Registro storico Alfa 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello
Registro olandese Alfa 155 Q4
Rudolph

Re: Memorabilia / Curiosa

Berichtdoor Rudolph » vr 13 aug, 2010 13:22

Afbeelding Pagina aan de website toegevoegd over de Alfa Romeo 155 op postzegels (Stamps).

Afbeelding
Uitgebreide beschrijving van getoonde postzegel
op de webpage van Archivio storico dell'Alfa 155.
Rudolph

Berichtdoor V6Remko » wo 18 aug, 2010 23:01

Heb recent de krimi Nebbie e Delitti ontdekt op Misdaadnet. Deze draait al even (herhaling natuurlijk) en per toeval zag ik de eerste aflevering.

Op 5 minuten van de uitzending de eerste Alfa 155: de bekende Carabinieri 155. De hoofdpersoon, commissaris Soneri, rijd op dat moment in een Alfa 147 (blijkt later een dienstauto te zijn) en wordt in de plenzende regen aangehouden door een overijverige diender omdat hij een kapot achterlicht heeft.... Vervolgens komen meerdere(of dezelfde) Carabinieri 155's in beeld.

Aardig verhaal, mooie beelden van oa Ferrara en de Po vlakte, veel italiaanse auto's en mooie vrouwen ;)

De afbeelding op imcdb.org is volgens mij uit de scene die ik net beschrijf.
zie http://imcdb.org/vehicle_189214-Alfa-Ro ... -1992.html

Remko
2.5 V6 WB Bianco Argento Metallizzato
V6Remko

Berichtdoor Rudolph » do 19 aug, 2010 8:29

Leuke tip. Bedankt. Heb geen Misdaadnet. Zal eens vragen of ze bij Raf "Nebbie e delitti" op DVD hebben. Score van 5.7/10 op IMDb is gebaseerd op slechts 12 votes.

Overigens, afgebeeld kenteken is hoogst opmerkelijk. Normaal format is 3-delig (zie website History of the Alfa 155 / Specials / 155 Carabinieri). Voor zover ik weet, heeft alleen de ex 155 Carabinieri van een Belg kenteken met 2 letters en 6 cijfers.
Rudolph

Berichtdoor Rudolph » wo 08 sep, 2010 9:28

Afbeelding Pagina aan de website toegevoegd (Miscellaneous) over brieven en enquete van Alfa Romeo aan bezitters van een nieuwe 155.

Voorbeeld betreft onze tweede nieuwe 155 (1997).

Afbeelding
Source: Archivio storico dell'Alfa 155.
Rudolph

Berichtdoor Rudolph » zo 24 okt, 2010 23:43

Afbeelding La Piovra 6 "L'ultimo segreto" (1992) toegevoegd aan In movies. Komt nl. een prachtige, toen nieuwe, originele 155 T.SPARK in voor.
Rudolph

Berichtdoor Martin » za 04 dec, 2010 14:36

Advertisement Jaguar X-type.
klik
Afbeelding
screenshot of Jaguar "Tunnel" directors cut
Martin