mijn project

Stel hier je vraag of post je oplossing voor een technisch probleem met de 155.

mijn project

Berichtdoor alfahead » za 31 maart, 2012 21:28

Om mijn 33 in de winter te ontzien heb ik toch weer een 155 aangeschaft in mei 2011.
Dit keer werd het een zwarte 2.0 16V S.
Na een paar mnd wilden de motor niet meer goed stationair lopen als ik mijn voet van het gas afhaalden. Sterker nog meestal sloeg ik nog af ook. Na wat omzwervingen kwam ik bij Homme die al snel het probleem vond, de nokkenas regelaar bleef hangen. Nadat ik de motor had geflusht is er waarschijnlijk iets blijven hangen aan vervuiling. Nadat ik de motor nog een keer had geflusht was het probleem (3mnd later) opgelost. Nu kon ik de waarschuwing van Homme over roest in de wielkuipen gaan aanpakken. En dat bleek ook wel nodig te zijn ook, niet alleen de wielkasten bleken te zijn aangetast, ook de kofferbak was alles behalve roestvrij. Dus eerst maar eens de kofferbak leeg maken en de achterbank verwijderen. de klus leek mij al snel te groot voor mij, dus maar eens opzoek naar iemand die mij kon helpen. aangezien ik al in contact was gekomen met Martijn Goorden leek hij mij de aangewezen persoon om hiermee aan de slag te gaan. Zo gezegt zo gedaan op 2 Januari op weg naar Martijn met de 155 die ook al was ontdaan van de bumper.
Na een paar weken en nog meer demontage bleek hij op veel meer plaatsen te zijn verroest. Dus werdt de tank, achteras en rechter buiten scherm ook gedemonteerd. en maar goed ook de rechter draagbalk was op een plaats al door gerot.

Hier wat sfeer plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen ik onder de auto door liep viel mijn oog op een paar plekken die al eerder door mij waren laten behandeld.
Even een beitel erbij gehaald, en voorzichtig erover heen gekrabt. De stukken bodycoating vielen direct naar beneden met de roest eraan, en alles was erg vochtig. Hadden de sukkels alles schoon gemaakt en de bodycoating er direct op gezet, zonder een hecht laag aan te brengen.

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien ze niet thuis gaven wat betreft enige garantie, en een rechtzaak beginnen mij te duur leek ten opzichte van de baten heb ik het er maar bij laten zitten. Martijn wist nog wel iemand die de bodem helemaal schoon kon maken.
Dus nu ook de uitlaat en alle schilden verwijderd zodat ie overal goed bij kan.
Gehad:
33 1.7 8V
155 1.8 16V Lusso
155 Q4
Rij nu:
33 1.7 16V
155 2.0 16V S.
alfahead

Re: mijn project

Berichtdoor WhizzMan » ma 02 apr, 2012 10:08

Je bent grondig bezig. Gelukkig is Martijn niet iemand die half werk aflevert, dus dit gaat vast goedkomen.
WhizzMan

Berichtdoor alfahead » ma 02 apr, 2012 17:42

Klopt wizzman, we zijn er nu samen wel al z'n 3 mnd mee bezig.
Als alles mee zit zijn we nog 1 maand bezig.
Hier nog wat sfeer plaatjes.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door alfahead op za 07 apr, 2012 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Gehad:
33 1.7 8V
155 1.8 16V Lusso
155 Q4
Rij nu:
33 1.7 16V
155 2.0 16V S.
alfahead

Berichtdoor Martin » ma 02 apr, 2012 19:20

Mooi om te zien dat het zo grondig wordt aangepakt. Goed bezig!
Martin

Berichtdoor alfahead » di 03 apr, 2012 20:44

Het zou eigenlijk niet z'n uitgebreid project worden maar om er voor vele jaren vanaf te zijn pakken we het toch maar grondig aan. De bodemplaat is ondertussen ook geheel schoongemaakt. Volgende week de verroeste plekken eruit slijpen en nieuwe stukken inlassen. Daarna zal martijn de motor aanpakken, distributie vervangen, de keringen en de waterpomp, en de krukas wordt voorzien van nieuwe lagers. Daarna monteer ik een greenair filter, en bouw de squadrachip in.
Gehad:
33 1.7 8V
155 1.8 16V Lusso
155 Q4
Rij nu:
33 1.7 16V
155 2.0 16V S.
alfahead

Berichtdoor alfahead » za 07 apr, 2012 20:50

De rechterkant zoals hij er nu uit ziet, volgens mij kan dit er weer voor jaren tegen.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Het buitenscherm is ook al weer terug geplaatst, alleen nog even afkitten.
Zit er aan te denken om de hitteschilden te laten poedercoaten alleen weet ik niet of dat wel kan qua hitte.
Ook hou ik mij aanbevolen mochten er mensen zijn die nog goede tips hebben nu we toch bezig zijn.
Gehad:
33 1.7 8V
155 1.8 16V Lusso
155 Q4
Rij nu:
33 1.7 16V
155 2.0 16V S.
alfahead

Berichtdoor Rainier » zo 08 apr, 2012 2:19

De hitteschilden onder de auto poedercoaten? :? Tis maar waar je je tijd en geld aan wil besteden, maar lijkt mij een onzinnige modificatie. Ik heb ze bij mijn 155 eraf gehaald en weggedonderd. :lol:
Rainier

Berichtdoor alfahead » di 10 apr, 2012 23:33

Vandaag weer even bezig geweest, het hele interieur ligt er nu uit zodat men aan de bodemplaat kan beginnen met slijpen en lassen. En als je goed kijkt kun je ook zien dat de squadra chip is geplaatst, bedankt Toon.

Afbeelding

Heb alle kunstofdelen mee naar huis genomen om eens goed schoon te maken. De voorstoelen, achterbank en vloer bekleding ga ik volgende week vrijdag met een tapijtreiniger te lijf.

Afbeelding Afbeelding

Het weglaten van de hitteschilden doe ik niet ook deze onderdelen hebben een functie. Maar ze zijn al redelijk aangevreten met corrosie en moeten wel behandeld worden. Poedercoaten is een prima optie en kosten mij geen tijd en weinig geld.
Uiteraard heeft iedereen recht op zijn mening maar dan wel graag iets waar ik wat mee kan.
Gehad:
33 1.7 8V
155 1.8 16V Lusso
155 Q4
Rij nu:
33 1.7 16V
155 2.0 16V S.
alfahead

Berichtdoor Martin » wo 11 apr, 2012 19:14

Natuurlijk laat ik de hitteschilden er ook op zitten. Denk dat ik ze een keer behandel met Rambo Pantserlak. Dit wordt gebruikt voor hekwerken en dergelijke. Wat dat betreft vergelijkbaar met Hammerite, maar dan met de eigenschappen van gewone verf. Dus niet dat stroperige zoals Hammerite.
Martin

Berichtdoor alfahead » vr 13 apr, 2012 21:40

Tijdens het verwijderen van de isolatie lag er een plasje water onder aan de bestuurders kant. Heb het idee dat het van de airco afkomt. Iemand een idee of dat zou kunnen, en wat ik er aan kan doen. Zou jammer zijn als straks de bodemplaat helemaal roest vrij is en dat er dan daardoor weer roest ontstaat.
Gehad:
33 1.7 8V
155 1.8 16V Lusso
155 Q4
Rij nu:
33 1.7 16V
155 2.0 16V S.
alfahead

Volgende

Keer terug naar Technique / Techniek