Oliedruk Q4?

Stel hier je vraag of post je oplossing voor een technisch probleem met de 155.

Oliedruk Q4?

Berichtdoor 155Q4DUE » ma 26 maart, 2012 21:40

Beste allen,
Heb net een Q4 aangeschaft. Dit is m'n tweede. De eerste heb ik 7 jaar geleden weggedaan (achteraf zoveel spijt!).
Nu ben ik vergeten wat de normale oliedruk is bij snelheden boven de 130-140. Deze auto geeft dan een druk van rond de 6 bar bij 140. Het toerental ligt dan nog niet eens op 3000.
M'n gevoel zegt me dat dit niet standaard is.
Alvast bedankt voor de reactie.
Groeten,
155Q4DUE

Re: Oliedruk Q4?

Berichtdoor WhizzMan » di 27 maart, 2012 9:37

6 bar is echt het maximum, dan zou je met koude olie rijden? Als je met de motor op temperatuur nog steeds met die druk rijdt, moet er gekeken worden of iemand iets met de retourlijn of de overdrukklep heeft gedaan in je blok, of dat je oliefilter verstopt zit. Het kan in theorie wel hoor, als je net een gereviseerde motor hebt, maar het is meestal eerder 3-4 bar met warme motor.

Heb je foto's van je Q4?
WhizzMan

Berichtdoor 155Q4DUE » di 27 maart, 2012 18:56

Bedankt voor je reactie. Foto's stuur ik je later op.
Vond het al vreemd. Heb de auto van het weekend vanuit zuid Italie teruggereden. De olietemperatuur kwam niet richting 100. Het toerental vond ik ook laag vergeleken met m'n eerste Q4 en de auto lijkt meer vermogen te hebben. Maar goed laat hem binnenkort wel even nakijken.
Groeten
155Q4DUE

Berichtdoor high fidelitaly » di 27 maart, 2012 22:28

kan een andere oliepomp inzitten.

heb ik ook in mijn Intagrale (en raad ik meestal aan bij meer vermogen, krukaslagers!)

Kurt
high fidelitaly

Berichtdoor WhizzMan » ma 02 apr, 2012 10:05

Dat kan natuurlijk, maar standaard zitten ze meestal rond de 4-5 als ze warm zijn en 3000 toeren draaien. 100 graden kan ook, als je niet te langzaam rijdt en het is buiten 20 graden of meer. willen ze dat wel halen. Als de olie maar niet veel warmer wordt, gaat dat prima.
WhizzMan

Keer terug naar Technique / Techniek