Ruitenwisserbladen

Stel hier je vraag of post je oplossing voor een technisch probleem met de 155.

Ruitenwisserbladen

Berichtdoor Rudolph » do 16 dec, 2010 12:53

Zeker, er zijn technisch meer 'hoogstaande' onderwerpen dan ruitenwisserbladen.

Over ruitenwisserbladen: welke bevallen jullie het beste?

Wat mij betreft, voor de 1.6 ('klik-systeem') geen betere bladen dan die van de 166 (ca. 33 euro). Helaas niet origineel 155, maar goed,ter compensatie krijg je er gratis een 'Alfa Romeo' inscriptie bij. Helaas, heb ik nu een setje 'snel gekocht, merk onbekend' (navenante prijs). Die set heeft besloten, het rechtergedeelte van de voorruit over te slaan. Straks ga ik een set originele 155 bladen halen bij Maasland (22 euro). Inmiddels begrepen dat deze ook een 'Alfa Romeo' inscriptie heeft ...
Registro storico Alfa 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello
Registro olandese Alfa 155 Q4
Rudolph

Re: Ruitenwisserbladen

Berichtdoor dibro » do 16 dec, 2010 22:22

Gewoon de originele inschuif-rubbertjes, ik heb nog 1 setje op reserve liggen en die komen er op als de sleepcontacten van de motor opgeknapt zijn. Ziet er heel mooi, strak, uit.
It's not easy, being green - Kermit
dibro

Berichtdoor Rudolph » wo 12 jan, 2011 18:27

Het is net als het vergelijken van nieuwe banden van een B-merk met oude banden van een A-merk (of andersom), hoe dan ook, de nieuwe originele Alfa Romeo ruitenwisserbladen doen het beter dan die van Champion. Zouden ze zelfs uit verschillende fabrieken komen?
Rudolph

Berichtdoor V6Remko » zo 23 jan, 2011 16:58

Als je de conventionele armpjes hebt (dus niet de inschuif rubbers), kan je ook voor "flatblade" kiezen. Tegenwoordig zijn er aftermarket flatblades met aansluiting voor de conventionele armpjes. Voorheen kon je alleen flatblades plaatsen als de auto er af-fabriek mee geleverd was (niet van toepassing op 155).

heb er zelf nog geen onderzoek naar gedaan of de juiste maat ook te krijgen is voor de 155. Weet wel dat ze duur zijn: heb laatst flatblades gehald voor de Volvo van broer: €49 ! Maar ze werken wel heel goed. (een verbetering !)

Groeten, Remko
2.5 V6 WB Bianco Argento Metallizzato
V6Remko

Berichtdoor Rainier » ma 24 jan, 2011 2:25

Op de 155 van mijn pa zitten ook flatblades, niet origineel maar werkt prima. En op mijn eigen 155 zitten nog gewoon de originele armen met nieuwe rubbers. :)
Rainier

Berichtdoor Rudolph » wo 09 feb, 2011 23:36

Rudolph

Keer terug naar Technique / Techniek