distributie

Stel hier je vraag of post je oplossing voor een technisch probleem met de 155.

distributie

Berichtdoor rzasa » ma 15 nov, 2010 14:25

Heren en dames,

Ik heb een 155 op het oog. De distributie is in 2006 voor het laatst vervangen. Die moet dus gewisseld worden. Wat zou mij dat ongeveer gaan kosten?

Voor 250 euro krijg ik een nieuwe apk erbij. is dat een goeie deal?

Hoor graag van jullie!

Ralph
rzasa

Re: distributie

Berichtdoor WhizzMan » di 16 nov, 2010 10:14

Wat voor motor zit er precies in? De V6 distributiewissel kost je tussen E200 en E750, afhankelijk van of je de spanner en de waterpomp vervangt en of er ook kleppen gesteld moeten worden. Die van de 1.6 16V zonder airco kan voor onder de 300 als je alleen maar de distributieriem met looprol en spanner vervangt. De 16V kan oplopen tot boven de E750 als je airco hebt, den nokkenasversteller, de waterpomp en de klepbekers vervangt en ook de multiriem, spanner en looprol meeneemt.

Als je 250 euro voor een APK moet betalen, betekent het dat er goed achterstallig onderhoud aan is. Ik zou er rekening mee houden dat je dan nog minstens E1000 kwijt bent om het onderhoud wat niet voor de APK noodzakelijk is te doen. Daarmee bedoel ik onderhoud exclusief die distriebutiewissel. E1000 klinkt hoog, maar een koppeling wisselen kost je al E400 en wat laswerk en roestbehandelen kost ook maar zo honderden euro's. Tenzij de auto E250 kost, zou ik serieus overwegen naar een auto te gaan kijken die al helemaal goed is. Deze auto heeft in ieder geval al een jaar lang geen dringend benodigd onderhoud gehad en je bent al minstens E450 verder om hem op de weg te krijgen.
WhizzMan

Keer terug naar Technique / Techniek