Project Blu Spazio V6 - APK

Stel hier je vraag of post je oplossing voor een technisch probleem met de 155.

Re: blokwissel V6

Berichtdoor WhizzMan » ma 27 sep, 2010 14:58

De fotos die ik gemaakt hebt staan er al. Zoiets denk je alleen achteraf maar aan, geloof ik.
WhizzMan

Berichtdoor V6Remko » wo 29 sep, 2010 0:01

WhizzMan schreef:
KNIP

Het doel is om haar over 1 week, op 1 october, uit de schorsing te halen en af te laten melden. 2 october proefrijden en als alles goed gaat, 3 october de Limburgrit van de SCARB met haar te rijden.

De Limburgrit rijden (incl van en naar) lijkt me wel een risicovolle onderneming met een auto/blok die je net inelkaar gebouwd heb. Of durf je het wel aan?

iig succes met de klus,
Remko
2.5 V6 WB Bianco Argento Metallizzato
V6Remko

Berichtdoor WhizzMan » wo 29 sep, 2010 0:35

Ik ga vrijdag of zaterdag besluiten welke auto ik mee ga. Ik heb de luxe dat ik nu al 2 autos heb waar ik uit kan kiezen, zonder de V6. De auto gaat vrijdag voor de keuring, als dat goed gaat en ik heb er zaterdag geen problemen mee, ga ik eens bedenken of ik de gok aandurf.
WhizzMan

Berichtdoor WhizzMan » do 30 sep, 2010 23:47

Ik heb vandaag een AMP stekker uit elkaar gehaald van een oude kabelboom en weer op de kabelboom van de V6 gezet. De kilometerteller doet nu ook weer mee. Het pompje van de koplampsproeier bleek inwendig gebarsten, waardoor het tankje van de sproeier langzaam leeg liep. Nadat ik deze door m'n reservepompje heb vervangen (stekkertje er af) lekt m'n reservoir ook niet meer en doet de sproeier het ook weer.

Ik hoop dat het kleine lekje in de flexibele koppeling, wat ik vandaag ontdekte, morgen niet wordt opgemerkt tijdens de APK. Als dat wel zo is, zal ik de voorpijp er af moeten halen en iets moeten verzinnen om die flexi in ieder geval voor de keuring "even" dicht te krijgen. Behalve dat, kan ik zelf niet echt meer iets verzinnen waar de auto nog op afgekeurd kan worden, maar dat zegt helaas niet alles. Het gebeurt me nog steeds wel een enkele keer dat ik afkeur krijg op punten die ik zelf nog niet gevonden had.
WhizzMan

Berichtdoor WhizzMan » za 02 okt, 2010 0:24

De puzzelrit van zondag zal niet met deze V6 gereden worden. Ik heb haar vandaag uit de schorsing gehaald en bij de APKboer gebracht. Ik heb een lijstje huiswerk gekregen wat helaas toch wat tegenviel.

- De remdrukbekrachtiger zag er los en goed uit, maar wilde niet goed vrijkomen.

- De achterbanden waren volgens de keurmeester toch net te ver versleten om nog "advies" te zijn.

- het COgehalte was veel te hoog.

Het CO had ik eerder gehad, maar na enig rondrijden op het terrein had ze zich prima gehouden. Vervelend dat ze het bij de keuring weer liet zien. Ik heb na de keuring een goede sloot frisse benzine in de tank gedaan en ben nog eventjes wezen rijden. Daarna gaf ze op mijn meter weer nette waarden en liep ze weer goed. Ik weet het niet zo, ik denk dat er een slecht kontakt ergens zit, of dat ze nu wel schoon genoeg gereden is om weer braaf te blijven.

De achterbanden worden opgelost door een andere set wielen met 4 goede banden er op te zetten die nu in opslag ligt.

De remdrukverdeler is wat me vandaag genekt heeft. Ik heb geprobeerd deze gangbaar te maken, maar daarbij brak het asje uit het gietijzeren huis. Gebroken gietijzer is jammer, maar helaas. Het is niet (eenvoudig) te lassen dus er moet een andere remdrukverdeler op de auto. Dat is best te doen, ook al is het een rotklus, maar je wilt wel voldoende remleiding, nippels en het juiste gereedschap bij de hand hebben, want de kans dat je een leiding beschadigt is redelijk groot. Nou heb ik dat normaal allemaal wel liggen, maar ik heb laatst m'n flensnippel stuk gekregen omdat ik cunifer leiding heb geflenst met een setje wat eigenlijk alleen maar koper aan kan. Omdat ik het niet aandurfde om de verdeler er af te gaan raggen als ik nog maar een paar uurtjes had en niet alle gereedschap die ik nodig zou kunnen gaan hebben, heb ik de verdeler voorlopig even laten zitten. Hopelijk ga ik volgende week alles bij elkaar hebben om de verdeler te vervangen en dan mag ze voor de herkansing.
WhizzMan

Berichtdoor V6Remko » ma 04 okt, 2010 23:01

Hee Whizzman, jammer.

Maar hoe is de puzzelrit gegaan. Ben je eerste geworden?

Sterkte,
Remko
2.5 V6 WB Bianco Argento Metallizzato
V6Remko

Berichtdoor Rudolph » za 09 okt, 2010 13:24

Hey Homme, any news over de 155 V6?
Registro storico Alfa 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello
Registro olandese Alfa 155 Q4
Rudolph

Berichtdoor WhizzMan » ma 11 okt, 2010 12:42

Nou, hij rijdt, nog geen APK. Hopelijk vanmiddag nog tijd om de remdrukverdeler te gaan proberen te verwisselen.
WhizzMan

Berichtdoor WhizzMan » ma 11 okt, 2010 22:20

Het wil niet echt meezitten met de V6, maar met hard werk komt het uiteindelijk wel goed. 3 van de 4 remleidingen zijn afgebroken bij het wisselen van de remdrukbegrenzer, dus ik ben wel even bezig geweest voordat ik de boel weer goed had. Om half 9 brak er een ontluchtingsnippel af dus om 9 uur stond ik nog een stofhoes en zuiger in een andere achterremremtang te zetten. Morgen ontluchten, andere wielen er op en de achteruitrijlichtschakelaar nog wisselen. Hopelijk kan ze dan morgen nog door de keuring.
WhizzMan

Berichtdoor WhizzMan » wo 13 okt, 2010 22:48

De wielen zitten er op, de boel is ontlucht en de achteruitrijschakelaar is ..... niet op voorraad. Hopelijk komt hij morgen binnen. Het gaatje in de uitlaat heb ik ook gevonden, het bleek een lasfoutje te zijn van de "pocket" waar de lambdasonde in schroeft. Hopelijk blijft de CO nu ook netjes binnen de perken.
WhizzMan

VorigeVolgende

Keer terug naar Technique / Techniek