rood blijft niet rood

Stel hier je vraag of post je oplossing voor een technisch probleem met de 155.

rood blijft niet rood

Berichtdoor WhizzMan » za 24 jul, 2010 9:37

We weten het allemaal, Alfa Rosso blijft niet goed rood in de loop der jaren. Maar hoe los je dat nou op, behalve dan door elke paar jaar je auto over te laten spuiten? Wie weet welke polijstdingen je wel moet doen en waar je af moet blijven? Niet buiten parkeren, in de zon of onder een hoes liggen natuurlijk voor de hand, maar misschien dat er mensen zijn die nog wat anders weten?
WhizzMan

Re: rood blijft niet rood

Berichtdoor panthertje » di 17 aug, 2010 18:39

Je kan hem láten poetsen bij een poetsbedrijf. Vervolgens zelf bijhouden. Óf je kunt hem zélf cleaneren en dan waxen als je handig bent.
Dat cleaneren kun je niet eeuwig doen, er komt steeds ietsje rood af.
Als je 1x laat overspuiten kun je er blanke lak over laten zetten, dan ist ook opgelost.
155 3.1 V6 savali WB
panthertje

Berichtdoor WhizzMan » di 17 aug, 2010 21:12

Maar waarmee precies? Ik denk dat een bus commendant 4 en een katoenen doek niet helemaal meer van deze tijd is he?
WhizzMan

Berichtdoor Q4Jan » wo 18 aug, 2010 5:59

Volgens mij hoef je niet elke paar jaar je auto te laten spuiten.
Als je auto eenmaal is overgespoten met een laagje blanke lak eroverheen dan blijft hij echt wel rood.
Zie als voorbeeld mijn auto, die is 1 maal overgespoten en blijft sindsdien mooi rood. De problemen met verkleuren zaten in de oudere lak die moeilijk de tand des tijds doorstond, sindsdien is de ontwikkeling doorgegaan en kunnen lakken veel beter tegen verkleuren, mits voorzien van een blanke lak bovenlaag.
Volgens mij zat het erin dat de oudere lood-houdende lakken werden verboden en er toen dus milieu vriendelijkere lakken werden gebruikt, die waren alleen niet zo goed als de oude lakken. moet nu geen probleem meer zijn.
Q4Jan

Berichtdoor Rudolph » wo 18 aug, 2010 12:37

En wat kun je doen, als Rosso Alfa onder een blanke laklaag zit?
Registro storico Alfa 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello
Registro olandese Alfa 155 Q4
Rudolph

Berichtdoor panthertje » zo 29 aug, 2010 11:47

Dan zou hij niet meer roze mogen worden, dus hoef je ook niet veel meer te doen. Wel kan de blanke laklaag krasserig worden. Heel fijn, maar duur, is de hele lijst van McGuiars.
155 3.1 V6 savali WB
panthertje

Keer terug naar Technique / Techniek