- Home
- What's new
- About "Alfa 155 Club"
- History of the Alfa 155
- Technique
- 20 Jaar Alfa Romeo 155 in Nederland
- Events
- Miniature, Literature and Memorabilia
- Motorsport
- Registers
- "La Mitica Alfa 155"
- Forum
- Contact
Saturday 16 February 2019 | Van en voor eigenaars en liefhebbers van de Alfa 155. Opgericht 4 juni 2009. | contact |
e 1.7 8v, de 1.8 8v en de 2.0 8v hebben een distributieketting die over het algemeen onderhoudsvrij is. De 8v motoren hebben gangbare vervangingsintervallen van de bougies. Bij de 8v kunnen de afdichtingen van de inlaatkelken lekken. Hierdoor zuigt de motor valse lucht aan. Schrik niet van hoge kilometerstanden, 8v kunnen met gemak 3 ton lopen. Houd wel het oliepeil goed in de gaten. Ze kunnen een slokje lusten. De 8v’s zijn de meest onderhoudsvriendelijke blokken. Als je er een kunt kopen met een bekende onderhoudshistorie is dat altijd beter.
Als je regelmatig periodiek onderhoud pleegt, of laat plegen, kun je er nog lang plezier aan beleven. Kleppenstellen dient om de 25 000 km te gebeuren, dit te samen met rustig warm rijden voor een lange levensduur van de nokkenassen. Als de ketting zich laat horen, kun je die vrij eenvoudig spannen.
Verder kunnen er electrische storingen optreden. Bobines (onstekingsmodules) kunnen het begeven. Slechte bougiekabels. De bougiekabels kunnen doorslaan op het kleppendeksel. Gebruik altijd originele bougiekabels. Eventueel de binnenzijde van het deksel extra isoleren met behulp van een binnenband of iets dergelijks. De buis voor koelwater die evenwijdig met de radiateur onderdoor loopt, kan doorroesten. Deze is niet meer leverbaar.
©2009-2010 Alfa 155 Club.